Skip to main content

La llorona මිත්‍යා පුරාවෘත්තය




La Llorona  කියන්නෙ මෙක්සිකානු  මිත්‍යා පුරාවෘත්තයකි.මෙක්සිකානු භාශාවෙන් La Llorona යන්න වැලපෙන කාන්තාව ලෙස අරුත් දෙන්නකි.මෙ මිත්‍යා පුරාවෘත්තයට මේසෙය

මෙක්සිකෝවේ ඉතා දුෂ්කර ගමක මාරියා නම් රූමත් තරුණියක් වාසය කලා.ඇයගේ රූමත් බව කොතරම්ද කිවහොත් ඇය දුටු ඔනිම අයකු ඇය කෙරෙහි ආදරයෙන් බැදෙන්නට විය.අවට කිසිම ගමක ඇය තරම් රූමත් ස්ත්‍රීයක් නොවිය.නමුත් ඇය දුප්පත් පවුලකින් පැවත එන අහිංසක කාන්තාවක් විය.කාලය කෙමෙන් ගෙවි යද්දි එක්තරා දවසක් ධනවත් වංශවත් පවුලක තරුණයෙක් මාරියා විසු ගමට පැමිනියේය. එහිදි ඔහු මාරියාව දැක ඇයගේ සුන්දරත්වය ට ඇලුම් කරන්නට විය. මාරියාගෙ සිතහි මෙම වංශවත් තරුණයා කෙරෙහි ආදරයක් ඇති විය.ඉතින් මේ නිසාම වංශවත් තරුණයා තව දුරටත් නොපැකිලිව මාරියා හට තමා සමග විවාව විමට යෝජනාවක් ඉදිරිපත් කලා.මාරියාද ඉතා ඉක්මනින් එම යෝජනාව පිලිගත් අතර ඔහුන් විවාහ විය.

නමුත් මාරියාගේ දුප්පත් දෙමාපියන් මේ විවාහය ගැන සැකයෙන් පසුවිය. වංශවත් තරුණයා ගේ පවුලද මේ විවාහය බලාපොරොත්තු නොවු විවාහයක් බැවින් කලකිරිමෙන් පසුවිය. කේසෙ නමුත් මාරියා හා වංශවත් තරුණයා විවාහ වි මාරියාගෙ ගම අසල නිවහනක් තනාගෙන සතුටින් වාසය කලා.. මේ අතර මාරියා නිවුන් දරුවන් දෙදෙනෙක් බිහි කලා.එක් ලමයෙක් ගැහැණු ද අනිකා පිරිමි ලමයෙක්ද විය.


වංශවත් තරුණයා නිතරම රට පුරා සංචාරය කරමින් කාලය ගත කල අතර ඉද හිට ගෙදර පැමිනියද මාරියා සමග කතා නොකර දරුවන් සුරතල් කරමින් කාලය ගෙවිය.මාරියා තුල තරුණයාගෙ මේ වෙනස පිලිබදව සැකයෙන් පසු වු නමුත් ඇය කිසිවක් නොකියා ඇයට ආදරය කලාය.කාලය කෙමින් ගෙවි ගියේ.


එක් දවසක් වංශවත් තරුණයා සංචාරය කිරිමට  ගොස් නැවත් ගෙදර පැමිණියේ නැත.දින,සති,මාස,අවුරුදු ගානන් පසු වුවද ඔහු පැමිණියේ නැත.මාරියා දරුවන් දෙදෙනා සමග තනි විය.නමුත් එක්තරා අහඹු දවසක මාරියාගෙ ගම්මානයට ගම් කිහිපයක් එහායින්  මාරියාට ඔහුගේ ආදරණිය තරුණයාව දැක ගන්න ලැබෙන්නව...නමුත් ඔහු සිටියේ තනිව නොවෙයි.තවත් සුරූපී ලාබල තරුණියක් සමගය.මාරියා කලබල විය. ඇය අසිහියෙන් යුතුව තම දරුවන් දෙදෙනා  මෙක්සිකන් ගගට තල්ලු කලාය.ඇය පියවි සිහියට එනවිට පමා වැඩි විය.දරුවන් දෙදෙනා ගගේ පාවෙමින් තිබෙන බව දුටු මාරියා හඩමින් ඇයද ගගට පැන සියදිවි නසාගත්තාය.


නමුත් ඇයගේ ආත්මය තවමත් ගග අසබඩ අඩමින් ඇයගේ දරුවන් සොයමින් සැරිසරන බව මෙක්සිකානුවන් විස්වාස කරයි.බොහො මෙක්සිකානු සහ ගෝතමාලා දෙමාපියන් තම දරුවන් රෑ ගමන් කිරිම වැලක්විමට මේම කතාව අදද පවසයි..රෑ තනිව ගමන් කරන දරුවන් කෙරෙහි මාරියාගේ ආත්මය නැතිනම් La llorona හෙවත් වැලපෙන කාන්තාවක් අවදානය යොමු වන අතර ඇය එම තනිවන දරුවන් සලකන්නෙ ඇයගේ දරුවන් ලෙසය. යම් පිරිස් පවසන පරිදි ඇය එම දරුවන්ගෙන් සමාව ඉල්ලමින් වැලපෙන අතර අවසානයේ ඇය ඔහුන්වද ගගට තල්ලු කරමින් ඇයගේ තුරුලට ගනි.

ඉතින් මේ මිත්‍යා පුරාවෘත්තය පදනම් කරගනිමින් චිත්‍රපට කිහිපයක් නිර්මාණය වි ඇති අතර ඒ තරින් 2003 දි තිරගත් වුන Mama ඉතා ජනප්‍රිය වුවකි.ඊලග අවුරුද්දේ එනම් 2019 ද The Curse of La llorona නමින් චිත්‍රපටයක් නිකුත්විමට නියමිතය.මෙම මිත්‍යා පුරාවෘත්තය පදනම් කරගෙන නිර්මාණ කල චිත්‍රපට මේසෙය.

                     The Cry (2007 film)

                            Mama (2013)


                   La Llorona (1960 film)


       The Curse of the Crying Woman (1961)


              The Curse of La Llorona (2019)


Comments

Popular posts from this blog

බාමියන් බුදු පිලිම විනාශ කිරිමට උදව් කරන්න වුන ඔහු කියන්න කතාව

2001 දී මොහොමඩ් ඔමාර් නම් තලේබාන් නායකයාගෙ අණ මත බාමියන් බුදු පිලිම විනාස කිරිමට සෙයිඩ් මිර්සා හොසෙයින්ට සිදු විය. වසර 15 පසු බිබිසි හමුවේ එම  අමිහිරි සිදු විම ඔහු මෙසෙ පවසා ඇත.

" මම කවදාවත් හිතුවෙ නෑ ඔවුන්ට ඒක  විනාශ කරන්න ඕනිවෙයි  කියලා. බාමියන් බුදු පිලිම තුනක් තිබුනා.මෙහෙ මිනිසුන්ට එය ගොඩාක් වටිනවා ..සංචාරකයන් මෙහෙ එන්නෙ ඒක බලන්න. බාමියන් පිළිම අපේ අභිමානවත් සම්පතක්. මම සාමාන්‍ය ගොවියෙක් වෙලා හිටියෙ. මම ජිවත්වෙලා හිටියෙ මෙහෙ තියෙන්න ලෙන් වල.  බාමියන්ව  අල්ලගන්න ඔහුන් එන්නවා කියලා ආරංචියක් ආවා.ඔවුන් ඇවිත් මාව හිරකාරයෙක් කරගත්තා. ඔවුන්ට තවත්  සියයක් විතර හිරකාරයො හිටියා.
ඔවුන් කරපු පලමු දේ බර අවි වලින් බුදුන් ඉදිරිපිට ප්‍රහාර එල්ල කිරීමයි. ඔවුන් උත්සාහ කරා යුධ ටැංකි සහ රොකට් වලින්. නමුත් ඔවුන්ට එය විනාශ  කරන්න බැරි වුනා. ඉන්පසුව ඔවුන් පුපුරණ ද්‍රව්‍ය අරගෙන ආවා.
අපි පුපුරණ ද්‍රව්‍ය ඉවත්කරගෙන ,පිලිම වලට සවි කරන්න අරගෙන ගියා. අපිට පුලුවන් කමක් තිබුන් නෑ කියන්න අපි බුදුන් පුපුරවන්නෙ නෑ කියලා. එහෙම කලා නම් ඔවුන් අපිව මරා දානවා. තලේබාන් සටන්කාමීන් තුවක්කු එක්ක හිටගෙන ලෑස්ති වෙලා හිට…

ගොත් උපසංස්කෘතිය පිලිබදව හැදින්විමක්

ගොත් යනු උමතුව,මරණය,රාත්‍රියෙ අන්ධකාරය,යක්ශයින්, සුර දුතයන් ආදි දෙවල් වලින් සැදුණු මධ්‍යතන යුගයෙ ගොතික් සම්ප්‍රදය ඉදිරියට ගෙන ගිය අපුරු වු උප සංකෘතියක් ලෙස නම් කල හැකිය.නමුත් ගොත් උපසංකෘතිය  ඇති වි දශක තුනක් පමන පසුව වර්තමානයෙ ලොකයෙ ගොත් තරුණ කණ්ඩායම් පෙර මෙන් සුලභ නැත.එසෙ විමට  හෙතුව විලාසිතවක් ලෙස පමණක් ගොත් කරණයට ලක් වු පිරිස් තරුණ විය ඉක්මවු පසුව ගොත් විලාසිතාවෙන් ඉවත් විමයි.

රොක් සංගිතය  හා මත්ද්‍රව්‍ය,''හිපි'' සහ ඊට පසු ආ ''පන්ක්'' තරමට නොවුවද ගොත් දිවියට බැදි පවති.බාහිර පෙනුම සුවිශෙස වුයෙ අදුරු සහ මරණය නිරුපනය වෙන වර්ණ වලින් ඔහුන්ගෙ පෙනුම සකසා ගැනිමට භාවිත විමයි.කලු හො ඊට අනුයුක්ත වර්ණයෙන් සැරසි රිදි පැහැති ආයිත්තම් පලදින මොහුන් බොහොවිට මුහුණෙ විවිධ තැන් සිදුරු කර ලෝහමය ආභරණ එල්ලිම සිදු කරයි.සාමාන්‍ය ගොත් විලාසිතා ලෙස කලු හො සුදු පැහැ හිස කෙස්,කලු හො රතු පැහැ තොල් ,කලු හො රතු හො සුදු පැහැති ඇදුම් දැක්විය හැකිය.නමුත් එකි තත්වය සයිබර් ගොත් වැනි ගොත් ප්‍රභෙද වලට වලංගු නොවෙයි.මෙම විලාසිතා බොහොමයක් පන්ක්,වික්ටොරියන් ,එලිසබෙත් විලාසිතා වලින් ලබාගත් එව…

අපිත් හිට්ලර් කෙනෙක් ඔනා කියාවිද?

එද ජර්මනියෙ හිට්ලර්ට බලයට එන්න පාර සකසා දුන්නෙ එද ජර්මනිය තුල පැවත් අස්තාවරත්වයයි.. හිට්ලර් යනු මහජන මතවදය තිබු අයකු නොවෙයි..එද හිට්ලර් බලයට ආවෙ එරට අස්තාවර දේශපාලනය සහ අස්තාවර ආණ්ඩුව නිසාය. එද ජර්මනිය තුල පැවතුනෙ එකිනෙකා මරාගන්න,එකිනෙකාට කුමන්තණය කරගන්න,එකිනෙකාට මඩ ගසා ගන්නා ,එකිනෙකාට චොදනා කරගන්න ආණ්ඩුවකි.එදා මෙකි ජර්මන් මැති ඇමතිවරුන්ගෙ මෙම හැසිරිම ජර්මන් මහජනයාට පිලිකුල් විය.ඔවුන්ට අවශ්‍ය වුයේ ස්තාවර ආණ්ඩුවක් සහ ශක්තිමත් නායකත්වයකි.පලමු ලොක යුද්දය නිසා එදා ජර්මනියෙ ආර්තිකය දැඩි ප්‍රශන වලට මුහුන දුන්නෙය. හමුදාව සිමාකිරිම වැනි ජාත්‍යන්තර බලපෑම්ද එල්ලවිය. පලමු ලොක යුද්දය පරාජය විමෙන් පසුව ජර්මනියව යුද්දය ජයගත් රටවල් විසින් ගිවිසුමකට යටත් කරගන්න ලදි. ඒයට අනුව ජර්මනිය යුද්දයෙන් ඒ ඒ රටවලට කල හානියට වන්දි ගෙවිය යුතුවිය. මෙය ජර්මනියේ ආර්තික ප්‍රශන උග්‍ර කිරිමට හේතුවිය. තවද එම ගිවිසුමෙ ප්‍රාකරව හමුදා බලයද සිමා කිරිමට ජර්මනියට සිදුවිය.
හිට්ල‍ර්ගෙ සටන් පාධය වුයේ ''ජර්මනිය යටත් නොවිය යුතු බවත්..ජර්මනිය සිය හමුදාව සිමා නොකර හමුදා බලය වැඩි කරමින් එය ආරක්ශා කල යුතුයි.'&…